onsdag 22 april 2009

Våren

Är kommen som det så fint heter, Mitt bloggande är som förvarnats mer eller mindre bedrövligt dåligt, hoppas någon kan tycka det är kvalitet istället då när kvantiteten saknas.

Bandyns silly season rullar på och i Edsbyfästen är det mest intressant var nummer 4 och 28 spelar nästa säsong, man hör både det ena och det andra rykten och en massa rena skitsnack i alla frågor runt detta, det är vi väl vana numera, återstår att se hur detta slutar, jag hoppas båda spelar i Edsbyn även nästa säsong.

I övrigt har Byn tappat Mickelsson till sirius, ochd et är bara gratulera blå-svart till en bra forward som dom saknat tidigare i mina ögon, tror dock sirius "saga" kan vara över redan, men jag har gärna fel.

På plus sidan har vi en återvändare i Micke "loket" Jernberg som kommer närmast ifrån Falun, Micke som är "bypöjk" har som fornstor målskytt i u-lagen skolats om till halva under senare år, och av det lilla jag sett han har han spelat med stort spel på den possitionen, Jag tror väldigt mycket på Jernberg, han har många kvaliteér som kommer blomma ut i en bättre omgivning och med bättre träningsförhållanden etc. Jag tror Micke Jernberg kommer bli säsongen 09/10 stora utropstecken i Edsbyn, kom ihåg vart ni läste det först :=) Tanken med den värvningen är nog också vad jag tror att få flytta upp Hasse Andersson på mittfältet igen där han trots allt haft en given landslagsplats men som han tappat på halven!

Simon Jansson är nummer 2 på pluskontot, en ung tupp som närmast kommer från Saik, halva eller mittfältare och har en enorm utvecklingspotential, blott 18 år och alltså juniorspelare ett år till, detta betyder ju att Simon kan spela som junioravbytare hela vintern utan att "peta" någon så att säga..... från föregående säsong är det dessutom tillåtet att ha två u-19 spelare på bänken utöver ordinarie avbytare, så simon kommer garanterat synas.....

Hälsar dessa välkomna och önskar alla farmare och bandyfolk en trevlig vår/sommar, men först

LÖRDAG 9:E MAJ LÄS MER PÅ www.redfarmers.com

Inga kommentarer: