måndag 25 maj 2009

Bandybohemer, individalister och enstöringar...Patrik Nilsson

Bandysverige, folket som snackar mest... nåja bandysverige är det enda jag följer med stort intresse så jag kan knappast jämföra hur "silly season" ser ut i t.e.x. Engelska Premier League..

Patrik Nilsson är mannen som ligger i skottlinjen för de mesta och de konstigaste ryktena just nu. Ett ryckte placerar denne målgigant i Edsbyn, Välkommen säger jag

En del klagar och skruvar sig ang hurvida denne Nilsson är en lagspelare eller inte, skärp till er lite anser jag, likadant snack gick runt de spelare som nu har lämnat klubben, Ja OK visst kan det vara en viktig del i det hela, och det är klart att i liten klubb och ort som Edsbyn kanske det är ännu viktigare, men jag ser det så här.

Har ni någonsin sett t.e.x. Christiano Ronaldo eller kanske Zlatan ibrahimovitj vara glad när dom blir utbytta? eller varför inte någon annan storstjärna (enstöring, individualist eller bohem) för den delen, hur tror ni det ser ut i omklädningsrummen i dessa lag? Man United, Inter, Barcelona etc. Det är väl en stor del av sporten i allmänhet att enstöringar eller vad man nu skall kalla dom "fixstjärnorna" är just vad dom är. Jag tror det är bra för sporten i sig och varje klubb måste nog ha någon form av enstöring för den rätta balansen så att säga. Hur stor del av framgången ligger det inte just i detta hos t.e.x. forne storspelaren George Best, Maradona eller varför inte dagens Zlatan?

Inte hade Zlatan spelat i Inter och varit en världstjärna om han hade vart en helylle mammas lilla gosse typ? Glöm Det!!!

Ingen frisk bandysupporter i världen kan ju påstå att Patrik Nilsson inte är väldigt kompetent och bra på sitt jobb! 115 mål senast han spelade i sverige, det talar sitt tydliga språk, ingen har eller kommer attgöra så många mål igen, njaa kanske Patrik Nilsson i Edsbyns lag då :=)

Jag tycker efter att ha funderat runt detta att det vore en skithäftig värvning, och till de som motsätter sig denne man p.g.a. hans påstådda personlighet (för hur många vet igentligen hur det ligger till) våran stab i form av Ola Johansson och Pinch är de rätta personerna att få det att fungera på om det behövs, och framförallt, vore det inte en läcker utmaning?

Rätt eller fel? det fins inga rätt eller fel, det är idrott, det handlar om att sträva frammåt, inte bakåt, Bandyn har alltid haft allt för mycket bakåtsträvare genom tiderna, satsa frammåt

Nu påstår EIF i media annat än att man vill ha denne Nilsson, jag hoppas dom mörkar, inte för att det är någon som inte är tillräckligt bra eller så, eller att plasterna där fram behöver bytas, utan just för att det handlar om världens bästa på sitt jobb och för att det är en häftih värvniong i sig, om så är fallet, är jag den första att säga

Välkommen till Byn Patrik Nilsson

Inga kommentarer: