söndag 9 november 2008

Kassaskåps säkert mot vetlanda

Premiärsegern mot Vetlanda med 5-2 i går i Dina Arena kändes som sagt var väldigt säker, Igentligen var det bara som andra sagt "skorven" i vbk målet som stod emot större siffror än så. framförallt måste jag personligen säga att jag trodde att vbk försvaret med Bergwall och Stanikov (stavning?) skulle vara stabilare än dom visade upp igår på Ön.

Tyckte annars det var en bra premiär match med hyffsat tempo och bra bandy. trevligt med kullen fans på plats som höjde inramningen och framförallt när konkurens finns blir vi i farmers bättre också, Farmers lite upp och ner måste jag säga, vissa stunder riktigt bra tryck i låtarna vissa inte, påtagligt många har fått lite taktproblem i sommar, men det kommer nog bara man får sjunga en par matcher, Många verkar ha lite brottom och låtarna går med lite för högt tempo flera gånger, men som sagt det ordnar sig

Läste på svenska fans vetlanda sida, hur skribenten erkände sig avundsjuk på oss i Edsbyn och skriver "Visst är det avundsvärt, och visst önskar man många gånger att det var man själv som lugnt kunde förboka biljett till Studenternas varje år" Njaa riktigt så är det ju inte, tror ingen bokar nått i förväg, många tror och tippar nog, samt håller hela mars ganska ledigt från andra planer. Och missförstå mig rätt nu, jag skulle inte byta vår situation mot nånting i världen såklart, men att ligga i vetlandas situation som outsider och utmanare på väg upp, är riktigt riktigt häftigt det med, ingen glömmer säsongen 03/04 som exempel och den tillsammans med förra årets vändningar m.m. är nog mina två favoroter om jag måste välja mellan de 5 guldåren, eller ja, det var jävligt läckert 05/06 också på något underligt sätt att vara så dominant i bandysverige, eller 04705 de tuffa "andra" året eller varför inte pärtans avslutning på 06/07 jaha då täckte vi av alla fem då!

Vänersborg borta på onsdag är nästa hinder, alltid tufft där, vbg om några är fruktansvärt destruktiva i sitt spel och om nått lag skall angklagas för tråkig bandy måste det vara vbg? åtminstånde det jag sett av dom i alla år,

Sirius hemma sen, det kan bli kul, västra sidan supporters kommer till ön, trevligt


STOLTHET KÄRLEK TRADITION

Inga kommentarer: